Idag är det dag 100 av de hundra dagar som #blogg100 2015 går ut på.

De flesta av mina blogginlägg har handlat om hur vi skapar våra upplevelser i stunden. Några har haft fackliga eller politiska förtecken.

Mitt intresse för fackliga och politiska frågor fick jag redan i min ungdom. I gymnasiet gjorde vi en kupp som ledde till att jag under ett år var ordförande i elevrådet. När jag började arbeta efter gymnasiet och lumpen (1974) var Transportarbetareförbundet den första fackförening jag blev medlem i och fick ett uppdrag inom. Studieorganisatör i avd 29. Det var Hasse Eriksson som var ordförande i förbundet på den tiden.

Min tanke med att anta utmaningen med ett dagligt blogginlägg under 100 dagar var att få känna på hur det är att skriva en kontinuerlig blogg. Det hade kommit spontana inlägg från mig under några år och nu ville jag ”känna” på hetluften.

Det känns bra. Så bra att det antagligen kommer att fortsätta komma dagliga inlägg.

I Kärlek

❤ ❤ ❤

IMG_3824-2

